انگلیس مجوز تلویزیون دولتی در پکن را لغو می کند امنیت بین المللی



منتشر شده در 5 فوریه 2021 در ساعت 5:40 بعد از ظهر
چین بریتانیای کبیر

تنظیم کننده شرکت ارتباطات انگلیس (Ofcom) مجوز اپراتور دولت چین را لغو کرد شبکه جهانی تلویزیون چین (CGTN). انگیزه مربوط به عدم مسئولیت ویراستاری محتوای ارسالی ، با توجه به محتوای آن است وابستگی به حزب کمونیست چین. طبق آژانس انگلیسی ، این شرط ناقض قوانین پخش است. از طرف خود ، پکن اعلام کرده است که می تواند با همان اندازه در BBC کار کند.

طبق اظهارات Ofcom ، دارندگان پروانه بهره برداری باید از نظر ویراستاری بر محتوای آنها نظارت داشته باشند و توسط نهادهای سیاسی قابل کنترل نیستند. در نتیجه ، تنظیم کننده گفت ، شبکه تلویزیونی جهانی چین در هر دو مورد شکست خورده است.

لغو احتمالاً تنش ها را بین انگلیس و چین افزایش می دهد ، که از قبل تصمیم لندن برای خاتمه معاهدات استرداد با هنگ کنگ و اعطای ویزای احتمالی به میلیون ها نفر از جزایر پس از وضع پکن قانون امنیت ملی به اتهام اقدام برای اقدام علیه مخالفت در مستعمره سابق انگلیس.

محافظ مدافعان ، یک گروه حقوق بشر که شکایتی را علیه CGTN شکایت کرد ، با اشاره به اینکه استفاده از این شبکه برای حزب کمونیست چین برای “گسترش قدرت و نفوذ خود را در اروپا “.

این تصمیم Ofcom به دنبال تحقیقات یک ماهه انجام شد که در آن سازمان تنظیم مقررات انگلیس نگرانی های جدی مبنی بر کنترل نشدن مجوز کانال ، Star China Media Limited ، توسط برنامه های CGTN ابراز داشت. سازمان تنظیم مقررات انگلیس اعلام کرد افرادی که به احتمال زیاد برنامه ها را کنترل می کنند ، از جمله تلویزیون مرکزی چین (CCTV) که مالک CGTN است ، نباید مجوز داشته باشند زیرا آنها به حزب کمونیست چین تعلق دارند. در پاسخ به شبکه تلویزیونی جهانی چین او گفت که مجوز را به شرکتی به نام CGTN منتقل می کند.

به گفته آفکام ، این اقدام ناقص است و به نظر می رسد هیچ ساماندهی مجدد سهام یا تغییری در کنترل شرکت وجود ندارد. سازمان تنظیم مقررات انگلستان گفت که به CGTN “زمان قابل توجهی” برای انطباق با قوانین داده است. اما از آنجا که تلویزیون چین در بیانیه خود شواهد کافی ارائه نکرد ، نتیجه گیری این بود که “در نهایت تحت کنترل حزب کمونیست چین” باقی خواهد ماند. سازمان تنظیم مقررات گفت: “ما اکنون لغو پروانه پخش CGTN در انگلستان را مناسب می دانیم.”

CGTN با لغو این قانون مخالفت کرد و گفت که این ماده از نظر تحریریه مستقل است و می توان آن را با پخش کننده هایی مانند BBC ، France Télévision ها و NHK ژاپن مقایسه کرد.

روزنامه نگار سابق انگلیس و بازپرس خصوصی پیتر هامفری ، که شکایت وی علیه تلویزیون مداربسته برای پخش اعترافات اجباری هنگام بازداشت در چین در سال 2013 توسط Ofcom سال گذشته تأیید شد ، گفت: “این یک حرکت بسیار قوی توسط انگلیس به سمت چین است. وی افزود: “در چین ، ح.ک.چ و رهبران سیاسی آن بالاتر از قانون هستند” ، در اینجا متفاوت است.

این اخبار نگرانی هایی را ایجاد می کند که روزنامه نگاران انگلیسی در سرزمین اصلی چین ممکن است با انتقام جویی مشابه روبرو شوند. در ویبو ، پلت فرم رسانه های اجتماعی چین ، کاربران از دولت خواستند با جابجایی خبرنگاران بی بی سی ، به آنها پاسخ دهد. بروزارت امور خارجه چین شکایت خود را مطرح کرد علیه تلویزیون انگلیس اواخر روز پنجشنبه ، 4 فوریه ، اندکی پس از تصمیم Ofcom ، گفت که این حق را برای “اقدام بیشتر” علیه BBC حفظ می کند

این وزارتخانه در وب سایت خود گفته است كه گزارشی كه تلویزیون انگلیس اواخر ماه گذشته از كار چین در مورد بیماری ویروس كرونا پخش كرد ، “اخبار جعلی” را ارائه می دهد و از جمله ، برخی از تصاویر مربوط به عملیات تروریستی چین را نادرست ارائه می دهد. پاندمی. در بیانیه پکن آمده است که بی بی سی باید “دست از تهمت و حمله بدخواهانه به چین بردارد و به اخلاق حرفه ای پایبند باشد.”

کری براون ، دیپلمات سابق انگلیس و عضو چتام هاوس ، یک م researchسسه تحقیقاتی انگلیس ، گفت که این اقدام اوفکام نشان می دهد که انگلیس در حال جلب نظر ایالات متحده است ، در حالی که روابط چین در هر دو کشور رو به زوال است. واشنگتن و لندن بر سر اختلاف با پکن درگیر هستند مسائل رسانه ای

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است که خبرگزاری های چینی مانند CGTN به نمایندگی از کشور چین کار می کنند. چین به نوبه خود برخی روزنامه نگاران آمریکایی را که در چندین روزنامه از جمله نیویورک تایمز کار می کردند اخراج کرده است.

در سال 2012 ، لرگولاتور انگلیسی Ofcom چنین داشت مجوز پرس تی وی ، یک تلویزیون دولتی ایران را لغو کرد تا سال 2019 ، زمانی که با تلویزیون روسی RT درگیر شد و به دلیل نقض شرایط بی طرفی در پوشش خود ، حدود 273000 دلار جریمه نقدی کرد.

Sicurezza Internazionale ، تنها روزنامه ایتالیایی را که کاملاً به سیاست بین الملل اختصاص دارد ، بخوانید

کیارا جنتیلی

از سردبیران

وبسایت http://orange90.ir
نوشته ایجاد شد 1743

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا