(عکس: آندره یورلوف)
روی تصویر: (عکس: آندره یورلوف)

در میان پروژه های فن آوری و به ظاهر غیرممکن که دولت چین در حال ساخت آن است ، یکی از گران ترین پروژه ها احتمالاً است خط آهن چین-روسیه-کانادا-آمریکا: این پروژه شامل یک قطار فوق العاده سریع است که چین و ایالات متحده را متصل می کند عبور از یک تونل زیر آب، برای سفر در طول کلی 13000 کیلومتر و یک قیمت کلی که تقریباً محاسبه می شود 200 میلیارد دلار.

پروژه در واقع مربوط به سال 2014 است و یکی را تصور کنید مقطع طولانی با سرعت بالا بر اساس قطارهای جذب مغناطیسی که دو کشور را به هم متصل می کند ، از سرزمین اصلی چین شروع می شود و سپس از طریق سیبری به شرق روسیه صعود می کند و به تنگه برینگ می رسد. در این مرحله ، خط باید بخشی چهار برابر بیشتر از تونل کانال غرق شود و سپس در آلاسکا ، که در حال حاضر در ایالات متحده است ، دوباره ظاهر شود. سپس این پروژه باید از طریق کانادا ادامه یابد ، و سپس از یوکان و بریتیش کلمبیا عبور کند و دوباره در ایالات متحده پایان یابد.

با این حال ، قطعاتی که خط راه آهن فرضی را عملی می کنند در دسترس نیستند. آنجا چین اکنون فقط در حال آزمایش تونل های زیرآبی است که برای قطارهای سریع السیر طراحی شده است: خط نینگبو-ژوشان از چند ماه پیش وارد فاز ساخت شد و 77 کیلومتر طول دارد که حدود 16 کیلومتر از آن زیر آب می گذرد. ایالات متحده از طرف خود ، چند ماه پیش ، آنها ساخت ارتباط با کانادا را تصویب کردند که مسافت 2400 کیلومتر را پوشش می دهد. با این حال ، بیشتر کارها هنوز به روشی ملموس فرض نشده اند.

آخرین اخبار مربوط به توافق نامه های چین و روسیه در مورد اجرای پروژه در خاک آنها به سال 2014 برمی گردد و انتقاد بسیاری از مخالفان را برانگیخت – مطمئن بودند که خط مازاد خواهد بود و اتصالات هوا و آب ارزان تر است. با این حال ، پروژه قول می دهد که منجر شود توسعه تمام مناطق جغرافیایی درگیر ، که بسیاری از آنها هستند گوشه های از راه دور در سیاره ای با پتانسیل که به دلیل کمبود زیرساخت بیان نشده است. به طور خلاصه ، قطعی نیست که با وقایع اخیر در چین و ایالات متحده ، ما به زودی به بحث درباره این اثر باز نخواهیم گشت ، که قادر به متحد کردن دو قسمت کره زمین است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *