[ad_1]

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در اول ژانویه امسال ، فروشگاه های بزرگ سوپر مارکت آنها گزارش دادند به دولت انگلیس تاخیر و ایجاد اختلال در تأمین مواد غذایی به ایرلند شمالی شده است. این تاخیرها توسط تحلیلگران و کارشناسان تدارکات و تجارت پیش بینی شده است ، اما هنوز در حال بحث و بررسی هستند ، زیرا دولت انگلیس بوریس جانسون متعهد شده است که هرگونه ناراحتی ناشی از Brexit را به حداقل برساند.

در رابطه با مبادله کالا ، توافق نامه Brexit ایرلند شمالی را ملزم به رعایت قوانین اتحادیه اروپا می کند و بنابراین منوط به روند دیوان سالاری جدیدی است که برای حمل و نقل کالا بین انگلیس و کشورهای مختلف اروپایی معرفی شده است. با این حال ، این امر مشکلاتی را در زمینه تهیه محصولات مختلف ، به ویژه مواد غذایی ایجاد می کند ، نگرانی های روزافزون در مورد تهیه مواد غذایی موجود در ماه های آینده.

در واقع ، توافق نامه های منعقد شده بین پادشاهی متحده – منطقه ای که ایرلند شمالی – و اتحادیه اروپا – که ایرلند عضو آن است – ایرلند شمالی را در یک کشور ترکیبی و تا حدودی نزدیکتر به ایرلند ، که در سال 1921 از آن جدا شد و با که بین دهه های 1960 و 1990 درگیری های خشونت آمیزی داشت.

دولت انگلیس برای جلوگیری از ایجاد مانع فیزیکی در مرز با ایرلند ، که تقریباً باعث تنش خواهد شد ، موافقت کرده است که ایرلند شمالی را در چارچوب اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا ترک کند ، دو رکن قانونی که تجارت بدون مالیات یا کنترل بین کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند.

با این حال ، این بدان معناست که کلیه کالاهایی که از انگلستان به ایرلند شمالی می رسند باید تحت همان چک هایی باشند که در صورت ورود به کشوری در اتحادیه اروپا انجام می شود. اینها روالهایی است که به بوروکراسی پیچیده – فرم ها ، گواهینامه ها ، مجوزها – نیاز دارند که به طور قابل توجهی عملیات حمل کالا را پیچیده می کند و باعث تاخیر قابل توجه آنها می شود.

این تأخیرها باعث می شود عمده فروشان و خرده فروشان در ایرلند شمالی نتوانند از مسیرهای تجاری موجود با سایر مناطق انگلستان استفاده کنند. برای اقدامات فعلی ، اگر یک کامیون قبل از ورود به خاک ایرلند شمالی از دهها کیلومتر از دریا کالا را از اسکاتلند به ایرلند شمالی حمل می کند ، باید اسناد و مدارک مورد نیاز توافق نامه Brexit را ارائه دهد و تحت کنترل گمرکی است. به هر حال متناقض است ، کامیونی که از ایرلند شمالی کالا حمل می کند می تواند با خیال راحت از مرز عبور کرده و در دوبلین ایرلند سوار کشتی شود و در کاله فرانسه پیاده شود ، بدون بررسی های خاص یا نیاز به ارائه اسناد خاص.

– همچنین بخوانید: Brexit ماهیگیران اسکاتلندی را در بحران قرار می دهد

یک مهلت تا پایان ماه مارس وجود دارد که در آن «نمایندگی های مجاز»از انگلستان ، یعنی سوپرمارکت ها و تأمین کنندگان آنها از برخی اسناد مورد نیاز معاف هستند (مهلت): یعنی آنها می توانند محصولاتی مانند تخم مرغ ، شیر ، ماهی و گوشت را بدون نیاز به نشان دادن گواهی بهداشت صادر شده پس از بازرسی کالا توسط دامپزشکان یا پرسنل واجد شرایط ، مبادله کنند. با این حال ، احتمالاً به دلیل سایر عوارض بوروکراتیک ، چندین محصول از انگلیس دیگر به ایرلند شمالی متوقف شده اند و زنجیره های گسترده توزیع از قبل شروع به کار کرده اند: M&S توزیع چند صد خط تولید را متوقف کرده است. در حالی که Sainsbury شروع به فروش محصولات ایرلندی کرد تا قفسه ها را خالی نگه دارد.

تأخیرها و اختلالات مختلف در تأمین مواد غذایی به کاهش واردات افزوده است ، که قبلاً به دلیل همه گیری ویروس کرونا رخ داده است.

قوانین جدید به ویژه در حمل و نقل محصولات ارگانیک مشکلاتی را ایجاد می کند ، که علاوه بر اسناد جدید مورد نیاز باید دارای یک گواهی بازرسی اضافی باشد و در یک سیستم رایانه ای خاص ثبت شود ، توضیح بی بی سی. با توجه به این فرآیند آسان ، یک شرکت بزرگ توزیع مواد زیستی مستقر در نیوکاسل ، انگلیس ، محصولات خود را از کریسمس به ایرلند شمالی ارسال نکرده است. طبق گفته چندین تولید کننده مواد غذایی ارگانیک به نقل از بی بی سی، توزیع کنندگان دیگر چنان تحت فشارهای اداری و بوروکراسی قرار گرفته اند که دیگر نمی خواهند ایرلند شمالی را فقط به دلیل اینکه ارزش آن را ندارد تأمین کنند.

– همچنین بخوانید: پادشاهی کمتر و کمتر متحد

به گفته Seamus Leheny از تدارکات انگلستان ، اخیراً خدماتی برای کمک به بازرگانان با قوانین جدید ایجاد شده است که بیش از 30000 شرکت برای آن ثبت نام کرده اند. در میان چیز های دیگر، بار مالی وجود دارد توضیح نمایندگان زنجیره های بزرگ سوپر مارکت کشور – از جمله Sainsbury ، Tesco UK ، M&S و Asda – از دولت انگلیس خواسته اند “بحث آزاد” را برای یافتن “راه حل بلند مدت” آغاز کند ، همانطور که آنها معتقدند مهلت اوضاع می تواند بدتر شود.

سخنگوی دولت انگلیس گفت که تیمی متخصص برای “کار با سوپرمارکت ها ، بخش مواد غذایی و مقامات ایرلند شمالی برای یافتن راه هایی برای بهینه سازی ترافیک حمل و نقل” تشکیل شده است. همان سخنگوی ادعا می کند که « مهلت این برای سوپرمارکت ها و تأمین کنندگان خوب کار می کند و حمل و نقل کالا بین انگلیس و ایرلند شمالی همچنان ادامه دارد. “

به گفته آودان کانولی از کنسرسیوم بازرگانان ایرلند شمالی ، نگرانی در مورد تأمین غذا “بیش از حد” است. کانلی توضیح که یک سوپرمارکت با اندازه متوسط ​​بین 40،000 تا 50،000 خط تولید دارد و اکنون فقط چند صد فروشگاه وجود دارد: او می گوید وضعیت کم کم بهبود می یابد.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.