در 18 دسامبر ، معاون وزیر دفاع الکسی کریوروچکو از کارخانه هواپیماهای JSC Aviastar-SP در اولیانوفسک بازدید کرد و به همین مناسبت ، به همراه معاون اول مدیر کل UAC و مدیر اجرایی ایلیوشین سرگئی یارکووی ، قرارداد امضا شد (در تصویر زیر). در زیر) برای تولید و تحویل 10 هواپیمای تانک ایلیوشین IL-78M-90A برای نیازهای نیروهای هوافضای روسیه (VKS).

یک سفارش عمده برای یک نیروی هوایی مانند روسیه ، متشکل از 1531 هواپیمای عملیاتی اما در عین حال مجهز به تنها 19 تانکر ، کمتر از عربستان سعودی (22).

تا به امروز ، ما یادآوری می کنیم که Aviastar-SP فقط یک نمونه اولیه از تانکر Il-78M-90A ساخته است: شماره سریال 02-01 و شماره ثبت RF-78741 توسط ایلیوشین بر اساس هواپیمای جدید حمل و نقل نظامی Il-76MD-90A ساخته شده است.

این هواپیما در تاریخ 29 نوامبر 2017 از خطوط تولید Aviastar-SP پرتاب شد و این هواپیما خود را ساخت اولین پرواز در 19 ژانویه 2018 و تا 25 ژانویه 2018 ، او سه پرواز آزمایشی دیگر انجام داد. متعاقباً ، این هواپیما 11 ماه روی زمین ماند و تحت برخی تغییرات و آزمایشات زمینی هواپیما قرار گرفت و فقط در 27 دسامبر 2018 چهارمین پرواز آزمایشی خود را انجام داد ، که رسماً به عنوان اولین برنامه آزمایش پرواز در کارخانه معتبر شناخته شده است.

6_UAC (1) (002)

که در سرانجام سال 2019 اعلام شد که آزمایش های دولتی Il-78M-90A در سال 2021 پایان می یابد.

Il-78M-90A به عنوان یک هواپیمای حمل و نقل که از آن منشأ گرفته است ، مجهز به چهار موتور از نسل جدید Aviadvigatel PS-90A-76 با عملکرد عالی و کاهش مصرف 12-14 consumption نسبت به Aviadvigatel ‘Solov’ëv D -30KP قدیمی است برای Il-76/78 استفاده می شود.

همچنین ظاهراً به سیستم های جدید پرواز و ناوبری از جمله مجهز شده است کابین خلبان شیشه ای که امکان کاهش بار در خدمه و افزایش ایمنی پرواز را فراهم می کند.

IL-78M-90A که تحلیل دفاعی دنبال می کند همیشه توسعه از 2013 امکان سوختگیری همزمان دو هواپیمای جنگنده را در طی واحدهای سوخت گیری نصب شده روی بال و یک واحد دوربرد (بمب افکن استراتژیک ، حمل و نقل یا کار ویژه) توسط بوم دم فراهم می کند.

Il-78M-90A می تواند 91 تن سوخت را در مخازن اصلی خود به علاوه 36 تن دیگر ذخیره شده در یک مخزن کمکی در مخزن برای تحویل حداکثر 127 تن سوخت قابل حمل حمل کند. در زمین ، Il-78M-90A اجازه شارژ همزمان چهار هواپیما را می دهد ، در حالی که امکان تبدیل شدن به یک هواپیمای حمل و نقل را با تبدیل در محل و در صورت لزوم ، حتی به یک هواپیمای اطفا fire حریق با نصب ویژه مخازن VAP-2.

Il-78M-90A اولین تانکر ساخت روسیه خواهد بود ، زیرا Il-78 Midas قدیمی در آن زمان توسط TAPO (انجمن تولید هواپیمایی تاشکند) مستقر در ازبکستان ساخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *