[ad_1]
تقریباً چهار سال پیش ، توافق نامه ای بین روم و پاریس برای خرید Fincantieri از کارخانه های کشتی سازی STX-Saint Nazaire وجود داشت ، که باعث ایجاد احساسات و نظرات مختلفی می شود: برخی از شور و شوق ، اما همچنین بسیاری از شرمندگی.
هر دو دیدگاه مورد احترام قرار گرفتند. اشتیاق برخی ناشی از غرور ایتالیایی در صنعت خود بود ، و همچنین یک اقدام بسیار مهم با هدف دادن ماده به این سیستم یکپارچه دفاع اروپا ، با ادغام صنایع مختلف در بخش ، تلاش برای شکستن بی اعتمادی تاکنون دلیل اصلی شکست قانون اساسی دفاعی اتحادیه اروپا بوده است. از سوی دیگر ، افراد مشکوک شکات جدی در مورد از دست دادن “حاکمیت” صنعت ایتالیا ، هر دو در زمینه ساخت و ساز تجاری ، اما مهمتر از همه در مورد تأثیر ارتش ، در رابطه با فرانسوی ها ، که در مورد آیا توافق نامه ای بین کارخانه کشتی سازی تزئین شده آنها ، در ورشکستگی ، با یک ایتالیایی در سلامتی عالی است. ضمناً ، وقتی ما در مورد “دفاع مشترک” در اتحادیه اروپا صحبت می کنیم ، و به ویژه اکنون که انگلستان با Brexit ظاهر شده است ، اگر ما در مورد همکاری نزدیک بین صنایع دفاعی صحبت می کنیم ، منظور ما سلطه صنعت فرانسه است که توسط سایر کشورها نابود یا بلعیده می شود: رهبری صنعتی و اقتصادی در آلپ ، که جای بسیار کمی برای گفتمان های اخلاقی اتحادیه اروپا ، برادری و همبستگی متقابل اتحادیه اروپا باقی می گذارد.
آنچه در آن زمان از نظر عینی عجیب به نظر می رسید ، و آنچه که من موفق به محکومیت آن با مقاله ای موقت از آن زمان شدم ، با توجه به تحولات گذشته در این زمینه ، درک ساختار سهام این شرکت جدید بود که توسط ماکرون و جنتیلیونی تأیید شده است ، با 50 ٪ بین دو کشور ، اما با اضافه کردن “عجیب و متناقض” 1٪ دیگر ، که توسط دولت فرانسه ارائه می شود ، منوط به بررسی های دوره ای دوسالانه یا حتی تصادفی با هدف تعیین “مسئولیت” رفتار “سلامتی و رفاه” فینکانتیری “: توافقی ، که در آن اکثریت زودگذر آن 1٪ مربوط به واقعیتهای کاملاً مشکوک و باورنکردنی است ، اما همچنین به” توافق “متعاقب آن در مورد م militaryلفه نظامی خاردارتر مربوط می شود ، به همین دلیل نمی تواند مدت زیادی دوام بیاورد.
در حقیقت ، کافی بود که با اطلاعات ، یا شاید اخبار جعلی کاملاً سازمان یافته ، که تلاش برای توافق پنهانی Finkantieri و روابط فانتزی با چین را پخش می کرد ، پس از اشتراک از راه دور آن در حیاط های شانگهای ، برای ساخت اژدها اولین کشتی تفریحی. برای فشار دادن کلید حساس آسیب پذیری امنیتی: این می تواند عواقب آن تقریباً بر روی امنیت ساختارهای نظامی و کاملاً ناچیز در مورد سازه های تجاری باشد ، اما این کافی بود تا این توافق را به شدت بشکند.
آخرین تمدید اعطا شده توسط فرانسوی ها به این توافق نامه ، سرانجام در پایان سال 2017 امضا شد ، در 31 ژانویه 2021 منقضی شد. بنابراین ، بدون اتمام این عملیات ، تصمیمات نهایی ظاهراً به دو دولت واگذار شد ، اما تا حدود زیادی نیز به بروکسل سپرده شد ، که “پسر عموها” به آنها روی آورده بودند ، که می تواند با تمدید بیشتر ، این توافق نامه بر اساس اختیارات خاص قانون ضد انحصاری اتحادیه اروپا.
تمدید مکرر در انقضا چنین رویدادهای مهمی نشانگر ضعف توافق در سکوت در مورد چیز دیگری است و شبیه یک استعاره ساده است ، اسکناس های تاریخی که دارای یک قیمت فزاینده با جبران تدریجی اضافی برای تأخیر است. قیمت چنین تمدیدهای احتمالی با نوسان اجتناب ناپذیری که همه ما بدون در نظر گرفتن ، برخی بیشتر ، برخی دیگر کمتر می پردازیم ، اجازه می دهد دوره های بحران به باند ریه تبدیل شوند یا برخی از افراد بدخواه قصد خود را که همیشه با حسن نیت نیستند انجام دهند ، سپس لایحه نهایی را با علاقه ارائه دهید به کل جامعه
همچنین باید گفت که بیماری همه گیر ویروس کرونا ، که باعث سقوط سفارشات کشتی های بزرگ تفریحی شده است ، به پیچیدگی شرایط کمک کرده است ، اما بیش از هر چیز استکبار آشکار معمول “عموزاده ها” را که همیشه برای خرید در دسترس هستند بازی کرده است. کالاهای ایتالیایی (از Vivendi تا Stellantis و بسیاری دیگر) اما برای پذیرش فروش مخالف قابل هضم نیستند: شناخته شده است که فرانسوی ها ترجیح می دهند شرکت های ما را به جای فروش کالاهای خود بخرند. با این وجود قرار دادن این کارخانه های کشتی سازی در مقابل یکدیگر تکیه بر یک بازار داخلی امن و عظیم را برای رقبای چینی مشابه آسان می کند ، در حالی که اروپا با نوسانات و ارجاعات معمول خود به این موضوع به این معنی است که این ادغام ها قادر به کنار آمدن با آسیا هستند. آنها به طور نامحدود انجام نشدند ، و موافقت نامه های ضعیف بین Fincantieri و گروه دریایی STX را به تعویق انداختند.
در رابطه با این موارد نقض ادعا شده ، فرانسوی ها در حقیقت با اتحادیه اروپا درگیر شده و با آن مشورت می کنند تا ببینند آیا این توافق نامه موارد منع مصرف یا نقض قوانین توافق شده و قوانین اتحادیه اروپا را برجسته می کند. بنابراین ، ورود مشکوک ویروس کرونا باعث شد تا تصمیمات مختلف در مورد این موضوع به تعویق بیفتد و پنج مورد دیگر تا به امروز انجام شود: چینی ها از اتحادیه اروپا و پاریس برای آنچه اتفاق افتاده تشکر می کنند.
انتقاد از این توافق نامه مربوط به ساخت و سازهای مشترک نظامی بود ، که می تواند شامل یک تغییر قاطع در صنایع سیستم های رزمی باشد ، که با سیستم های حمله و دفاعی خاص خود “چیز طلایی” کشتی های جنگی ایتالیا را نشان می دهد – از لئوناردو تا الترونیکا و دیگران ناچیز – که خطر تبدیل شدن به یک تامین کننده ساده را برای فرانسه ، که به ویژه در بازار تهاجمی است – از DGNS تا Thales ، MBDA و غیره – با تأثیر مخرب قاطع بر ما و با تأثیر ناچیز بر نیروی دریایی ما: همچنین به خوبی شناخته شده است که فرانسوی ها به دلیل ارزش ضمنی و چشم اندازهای آینده ، بیش از هر چیز ، تمایل به کنترل بخش نظامی دارند.
ابهامات و سو misتفاهماتی که متأسفانه مشخصه این داستان است ، مشخصه دو مرد “پسر عموی” و در امور اروپا ثابت است ، امکان عذرخواهی برای این توافق نامه هنوز نابالغ را قبل از تنظیم و اجرای آن فراهم کرد ، اما پس از آن شروع به حذف خارها به مرور زمان و به تدریج فهمیدند که نیت بازیگران فراتر از آلپ چقدر ابزاری بوده است. ما نیز که از یک سو همواره به انزوا طلبی و حاکمیت متهم شده ایم و از طرف دیگر اینکه می خواهیم یک سیاست اروپایی برای ادغام صنعت دفاعی را دنبال کنیم ، همانطور که از برخی جهات سعی در ادعای اقتصادی صنعتی داریم لیبرالیسم و بالعکس ، ما گسترده ترین مداخله دولت را در متنوع ترین بخشهای اقتصاد شاهد هستیم: این عناصری هستند که به نوعی با این داستان سازگار می شوند ، اما نقش فرانسویها از گوگرد بدبو می شود. بسیار آغازین به نظر می رسد از نظر افراد ناآگاه ، اما هنوز هم با حداقل استدلال ها ، یک سایت ساخت و ساز در حال مرگ مانند STX-Saint Nazaire ، که مدیریت آن به دادگاه ورشکستگی سئول سپرده شده است ، به عنوان شرکت بیش از 60 درصد برای کره جنوبی ، ناگهان مجدداً به عنوان یک منبع حیاتی و مولد دوباره ثبت شد! ماچ
همچنین از نظر ارتباطات و محتوای واقعی شرکت تفاوت های چشمگیری وجود دارد. در بازارهای خارجی ، در حالی که STX-Naval Group چیزی شنیده نشده است ، Fincantieri در مناطق مهم رشد قابل توجهی دارد ، همانطور که توسط توافق نامه های توافق اخیر امضا شده با امارات قطر برای تأسیس نیروی دریایی خود ، با نیروی دریایی ایالات متحده برای جایزه ، نشان داده شده است از بخش LCS ، کشتی های جنگی ساحلی و موقعیت بسیار مهمی در پروژه ساخت کلاس قدرتمند صورت فلکی
با این کار نمی توانیم روی لابرات خود استراحت کنیم. مطمئناً باید کاهش درآمد Fincantieri مربوط به همه گیر کنونی باشد ، اما خلاقیت و کارآفرینی کارخانه کشتی سازی ما این امکان را به ما داده است که میزان کار را در بسیاری از بخشهای مختلف از یکدیگر تفکیک کنیم ، این امر نشان دهنده مشارکت عمده در بازسازی رکوردشکنی Morandi در جنوا است. پل در سطح رکورد (حدود 37 میلیارد یورو) با سفارشات تا پایان سال 2027: این ، علی رغم خواست فرانسوی ها و ابهامات دیوان سالار بروکسل ، که مطمئناً به نفع ما نبوده است.
بیش از یک ازدواج بین Fincantieri و STX ، در نهایت می توان از طلاق زودرس پس از یک دوره طولانی محاکمه و زندگی مشترک ناخوشایند به مدت بیش از سه سال صحبت کرد. اگر این عملیات سپری نشده و این اتحادیه عجیب و غریب از هم پاشیده شود ، دیگر نیازی به پاره شدن لباسهای ما نیست: ما به ضرب المثل قدیمی اعتماد داریم که “همه شرارت آسیب نمی رساند”. اگر مجبور باشیم در مورد یک غرق شدن کشتی صحبت کنیم ، از دست رفته ترین چیز مطمئناً طرف ایتالیایی نیست.
جوزپه لرتورا
بارگذاری …
[ad_2]