[ad_1]
پس از مذاکرات طولانی و طاقت فرسا و چند هفته بعد از مذاکرات واقعی لازم الاجرا شدن Brexit، یک پرونده دیپلماتیک در حال حاضر بین پادشاهی انگلستان و اتحادیه اروپا درگرفته است. در حقیقت ، دولت انگلیس از به رسمیت شناختن کامل وضعیت دیپلماتیک اولین سفیر اتحادیه اروپا در لندن ، جوآوواله د آلمیدا و کارمندان وی ، که به جای آنها مایل است به آنها وضعیت و مصونیت محدود اعطا کند ، امتناع می ورزد ، بنابراین دستورات 1961 را نادیده می گیرد. کنوانسیون وین. در مورد روابط دیپلماتیک. بروکسل به وضوح این پیشنهاد را “غیر قابل قبول” می داند. جوزپه دی گاسپار ، استاد حقوق اقتصادی در دانشگاه لوئیس رم ، گفت: “لندن در حال تلاش برای پاك كردن كارتها است.” “با امتناع از به رسمیت شناختن وضعیت دیپلماتیک سفارت قبل از مأموریت اتحادیه اروپا در انگلستان ، قصد دارد جبهه متحد اتحادیه اروپا را منفجر کرده و بازی ها را با کشورهای جداگانه بازگشایی کند. با این حال ، به نظر من یک حرکت مخاطره آمیز ، نشانه ای از دشواری بزرگ دولت انگلیس است. “
چرا دولت جانسون این کار را می کند؟
زیرا ، در اصل ، Brexit توافقی است برای جلوگیری از اثرات مخرب ، به ویژه برای انگلستان ، از عدم توافق. آ معامله بر هیچ معامله، می توان گفت
منظورت چیه؟
این پایان مذاکرات نیست ، بلکه توافق نامه ای برای شروع غیر آسیب زای مذاکرات است. من می خواهم دعوت بوریس جانسون را برای یادآوری در مورد خطر پایان دوره انتقالی در پایان سال با هیچ معامله. ورود مجدد کنترل های مرزی و خروج از اتحادیه گمرکی منجر به هرج و مرج در تدارکات ، حمل و نقل و مسدود کردن کالاها در مرز می شود. سکسکه ، قفسه های خالی ، انباشت و افزایش قیمت ، به ویژه کالاهای مصرفی در سراسر انگلیس. چه چیزی حزب را برای Brexit حتی برای وفادارترین طرفدارانش نیز خراب می کند.
آیا توافق بر سر هرگونه وظیفه مرزی از همه اینها جلوگیری نکرده است؟
بله ، اما این توافقنامه انتقالی است و قرار است با یک قرارداد “تجارت آزاد” جایگزین شود ، که باید با جزئیات مورد مذاکره قرار گیرد ، اما با رژیم “رویه آزاد” که در بازار واحد اروپا اعمال می شود متفاوت است.
نحوه انتشار برای گردش آزاد چگونه کار می کند؟
در حال حاضر وضعیت گمرکی کالاهای اتحادیه اروپا را به کالاهای غیر اتحادیه اروپا که وارد یک کشور اتحادیه اروپا شده اند نسبت می دهد. این بدان معناست که این کشور می تواند آزادانه در هر کشوری و بین هر کشور اتحادیه اروپا ، بدون در نظر گرفتن کشور مبدا ، حتی اگر از کشورهای ثالث وارد شود ، صرف نظر از نقطه عبور مرز ، به گردش در بیاید. رژیم گردش آزاد شامل “اتحادیه گمرکی” است. که تعرفه گمرکی یکسان در همه نقاط مرز اتحادیه اروپا اعمال می شود ، اما همچنین به این معنی است که کالایی که برای گردش آزاد عرضه می شود باید با همان قوانین ایمنی ، تولید و انطباق مطابقت داشته باشد. محصولی که توسط اتحادیه اروپا ایجاد شده است.
به جای آن در حالت “تجارت آزاد”؟
فقط محصولات طرفین توافق نامه می توانند آزادانه بین آنها مبادله شوند و نه کالاهایی که از کشورهای ثالث وارد آنها می شود.
این در عمل به چه معناست؟
این باید شامل شود کنترل کالاهای ترانزیتی در مرز برای جلوگیری از پوشاندن محصولات کشورهای ثالث به عنوان متعلق به کشور عضو قرارداد تجاری آزاد ، به طوری که آنها بتوانند بدون پرداخت عوارض گمرکی ترانزیت کنند و تحت کنترل و بررسی انطباق با قوانین محصول مربوط به انواع مختلف کالاها قرار گیرند – بهداشت ، ایمنی ، استانداردهای تولید … – در بازاری که وارد می شوند اعمال می شود. بنابراین ، توافق نامه های تجارت آزاد هم بر اساس مشکل “منشا of محصول” و هم تأیید قوانین تولید است.
آیا اتحادیه اروپا پیشنهاد داده است که از یک سیستم قوانین مشابه در هر دو بازار خارج شود؟
دقیقاً به منظور جلوگیری از مقررات آزادتر از ایجاد مزیت رقابتی نامناسب. انگلستان مجبور بود قوانین موجود در اتحادیه اروپا را اعمال کند و صلاحیت دیوان عدالت لوکزامبورگ را برای اختلافات تجاری بپذیرد.
ولی آن اتفاق نیفتاد. زیرا؟
وقتی جانسون می گوید پادشاهی متحده “حاکمیت قانونی” را بدست آورده است ، این دقیقاً همان معنای آن است. برای جلوگیری از رقابت ناعادلانه ، اصل “شرایط بازی برابر” اعمال خواهد شد و در صورت دعوا از داوری بین المللی استفاده می شود. در واقع ، سازش منجر به شیب لغزنده آرا awards داوری خصوصی می شود.
عواقب احتمالی؟
بر اساس این اصل ، حتی محصولات کشورهای ثالث ، اما با مارک انگلیس ، آزادانه وارد بازار اتحادیه اروپا می شوند. بنابراین انتقال به “تجارت آزاد” منجر به لزوم توافق در مورد معیارهای مشترک برای استانداردهای قابل قبول و برای بخشهای خاص محصول و روشهای شناخت کشور مبدا خواهد شد.
فکر می کنید این کار آسانی نیست؟
در واقع نه. به ویژه در حضور کالاهایی که اجزای تشکیل دهنده آنها ممکن است – یا مراحل تولید می توانند در هر نقطه از کره زمین واقع شوند. در مورد محصولات هیبریدی ، یعنی. ساخت انگلیس یا با مارک CE ، در واقع ساخته شده است ، و به عنوان مثال ، به سادگی در آن کشور مونتاژ نمی شود و تا چه حد تصویب انگلیسی برای جلوگیری از رقابت ناعادلانه کافی خواهد بود. تا کنون ، مارک CE ، اگرچه همیشه قابل اعتماد نیست ، اما همچنان برای همه کشورهای عضو معتبر است ، اما هرگونه مشکل اساسی را برطرف کرده است.
آیا دیگر چنین نخواهد شد؟
این خطر وجود دارد که توافق نامه نوعی اسب تروا برای ورود کالاهای کشورهای ثالث به بازار واحد باشد که با استانداردهای جامعه مطابقت ندارند.
آیا می توانیم از طرف کشورهای ثالث شاهد جنگ های تجاری و استاندارد باشیم؟
در صورت ادامه اختلاف ، امکان مذاکره مجدد مطابق آنچه قبلاً در این توافق نامه وجود دارد ، با این احتمال که در این بین طرف متعاهدی که آسیب دیده تلقی می شود ، بتواند اقدامات متقابل در سایر بخشهای محصول را اتخاذ کند. احتمالاً تا این حد پیش نخواهد رفت ، اما پیش بینی توقف های خسته کننده در مرز این یا آن محصول برای بررسی سازگاری گیاه پزشکی یا بهداشتی یا سایر بررسی های مربوط به پوشش بیمه حمل و نقل آسان است ، همانطور که به نظر می رسد قبلاً این اتفاق افتاده است. اولین علائم ، با افزایش زمان و هزینه های حمل و نقل و محصولات غذایی ما باعث دلسردی واردات و رقابت کمتر آنها می شود.
در حال حاضر چه چیزی تغییر می کند؟
انگلستان وقت خود را بدست آورده است تا با انعقاد موافقت نامه های تجارت آزاد مانند توافق نامه جدیدی که با ترکیه منعقد شده است ، به تدریج وابستگی خود را به بازار واحد اروپا کاهش داده و کانال ها و مراکز فروش دیگری را پیدا کند.
این استراتژی را چگونه ارزیابی می کنید؟
متنوع سازی کانال های تجاری یک استراتژی تغییر مکان است. برای تغییر كمی قوانین و استانداردها ، در كجا و چقدر راحت است ، و ما فكر می كنیم كه برای انجام این كار در موقعیت محكمی قرار داریم ، سپس به ما این اجازه را می دهد كه اختلاف تجاری را شروع كنیم كه می تواند نه تنها از نظر اقتصادی ، بلكه از نظر سیاسی نیز دارای اهمیت باشد.
منظورت چیه؟
اگر جمع و جور و اتحاد اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات به همین ترتیب باقی بماند ، اختلافات دلسرد و کاهش می یابد. در غیر این صورت خطر مبارزات تجاری طاقت فرسا در سرزمین های انتخاب شده توسط دولت انگلیس وجود دارد ، با خطر مذاکرات جداگانه در مورد پرونده های خاص که بدون قطب نمای سیاسی روشن به دفاتر کمیسیون سپرده شده است.
آیا استراتژی مبتنی بر ضربات نامتقارن از طرف انگلیس به شرکای اروپایی انتظار می رود؟
این امکان وجود دارد: برای تقسیم جبهه ای که تاکنون ثابت شده است با بروکسل متحد است ، به این مهم توجه کنیم ، نه به محصول ملی. مقایسه را می توان ماهرانه تأکید کرد – همانطور که به نظر من می رسد برای ماهیگیری ساخته شده است – همچنین به دنبال شریک در مذاکرات هنوز باز در مورد خدمات مالی.
آیا ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشتر در معرض شوک های نامتقارن قرار دارد ، زیرا تلافی جویی در تجارت و تجارت مواد غذایی و محصولات کشاورزی که تحت کنترل آداب و رسوم و بهداشتی قرار دارند آسان تر است؟
جلوگیری از واردات محصولات صنعتی به یک سیستم یکپارچه از اجزای سازنده ، به راحتی می تواند به خودی خود هدفی برای صنعت ملی باشد که از آنها استفاده می کند و این امر می تواند تولید محصول را متوقف کند. در غذاهای کشاورزی خطر کمتری برای اهداف خود وجود دارد. محصولات فاسدشدنی هستند و بنابراین صادرات می توانند به راحتی با تاخیرهای اداری در مرز مورد حمله قرار گیرند ، مانند فرم های پیچیده مونتاژ ، اختلافات در مورد بسته بندی محصولات …
آیا نکات دیگری وجود دارد که بیش از ایتالیا شایسته توجه است؟
حمایت از کارگران ایتالیایی در انگلستان. توافق نامه حفظ وضعیت شهروندان اروپایی برای بیش از 5 سال از آنها محافظت می کند ، اما تا یک زمان خاص. اصل عدم تبعیض کارگران ملی و دسترسی برابر به مزایای اجتماعی ، اجتماعی و بهداشتی چه خواهد شد؟ این یک علامت سوال است. همچنین برای حفظ شغل هموطنانمان در بخشهای با مهارت کمتر در شرایط رقابت شدیدتر از کارگران مهاجر از جهان سوم.
سقوط پادشاهی متحده ، که با برگشت ناپذیری Brexit تشدید می شود ، چه تأثیری می تواند داشته باشد؟
این مسلماً دلیل تسلی خاطر ما نیست. برعکس ، می تواند این دولت را به سمت حیرت انگیزی ناگهانی سوق دهد. به نظر می رسد پیشگویی سرگرد نخست وزیر پیشین ، که در سال 1992 ، هنگام پیروزی در همه پرسی احتمالی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا ، برنده جایگزینی بین “بزرگ” و “کوچک” بود ، به حقیقت پیوست.
با Brexit ، به نظر می رسد انگلیسی ها گزینه دوم را انتخاب کرده اند؟
این نتیجه صفر است ، اگر نگوییم نتیجه مثبتی ندارد ، سفر نخست وزیر سابق ترزا می به هند است ، که ناگهان رویای فعال سازی مجدد روابط اقتصادی ممتاز پس از Brexit در جامعه سابق را بی معنی می کند. و عمر کوتاه توهم ایجاد میدان در آنگلوسفر است: یک خط ساحلی متوسط در کانادا و چیزی بیش از یک ارتباط نمادین با مستعمرات سابق استرالیا و نیوزیلند ، در برابر رقابت وال استریت تا شهر.
(مارک آلمانی)
(1 – ادامه)
© پخش مجدد ذخیره شده است
[ad_2]