[ad_1]

در 24 دسامبر ، توافق نامه روابط آینده بین انگلستان و اتحادیه اروپا خطر به اصطلاح Brexit سخت ، که تأثیر اقتصادی بر اقتصاد انگلیس خواهد داشت ، برطرف کرد. حتی از ویروس کرونا نیز بدتر است.

فقط همه گیری ، نخست وزیر بوریس جانسون ، چند روز قبل از کریسمس را مجبور کرد اقدامات محدود کننده جدیدی را در رابطه با نوع ویروس اعلام کند و شاید به همین دلیل ، تخفیف هایی مطابق با شرایط بروکسل ایجاد کنید.

موضوعاتی که به ویژه انگلستان روی آنها متمرکز شده است ، ماهیگیری ، رقابت عادلانه و حاکمیت است ، در حالی که کمیسیون اروپا ، خارج از حوزه کاملاً تجاری ، همکاری امنیتی و اطلاعاتی را از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مبارزه با تغییرات آب و هوایی ، تحقیقات ، به خصوص واکسن Covid-19.

لندن ، که از قرن هجدهم پایتخت کشتیرانی است ، همچنین نقش مرجعی را در این بخش حفظ خواهد کرد. اگر این احتمال وجود دارد که تجار مالی فعال در آنجا به سایر پایتخت های اروپا منتقل شوند، با برخی پیامدهای مالی ، به ویژه برای شرکت های حمل و نقل مستقر در لندن که می توانند در آنجا لیست شوند. بسیاری از شرکت های حمل و نقل جابجا خواهند شد و برخی دیگر نیز به دلیل عدم اطمینان ایجاد شده در مذاکرات در حال انجام این کار هستند.

در ایتالیا، گروه گریمالدی ، رهبر در بخش ro-ro ، هوا را پیش بینی کرده و کشتی های خود را با پرچم انگلیسی به مالت منتقل کرده است ، هم به میزانی که مقررات اروپایی در مورد مالکیت و پرچم یک کشتی که باید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گزارش شود ، و هم برای جلوگیری از خطر مالیات مضاعف.

در حالی که انگلیس از زمان تصویب Brexit شاهد کاهش 30 درصدی در تناژ کشتی های تحت پرچم خود بوده است ، انتظار می رود هیچ اثر مخربی بر تجارت بین المللی دریایی نداشته باشد و ورود کشتی ها به بنادر انگلیس ادامه خواهد داشت. لندن تمام تمایل خود را برای تبدیل شدن دوباره به یک مرکز بین المللی حمل و نقل جهانی دارد اصلاح ثبت و مالیات بر تناژ آن ، که دیگر مشمول طرح های کمک دولت اتحادیه اروپا نخواهد بود.

حمل و نقل ایتالیایی ، مانند همه حمل و نقل اروپا ، همیشه از نزدیک به توسعه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نگاه کرده است ، یک رویداد تاریخی تأثیر جهانی که مستقیماً توسط شرکت کنندگان در حمل و نقل دریایی بین المللی احساس می شود.

کل صنعت دریایی اروپا به نمایندگی از Ecsa ، انجمنی که کنفیتارما با تقسیم مواضع خود در آن ایستاده است ، از توافق 24 دسامبر استقبال کرد. در این سالها ECSA بارها و بارها از سیاستمداران دو طرف خواسته است تا به هر قیمتی از سناریوی عدم توافق جلوگیری کنند، با توجه به ارتباط نزدیک بین تجارت اتحادیه اروپا و انگلیس و حمل و نقل دریایی. با وجود تغییرات اجتناب ناپذیری که رخ خواهد داد ، صاحبان کشتی های اروپایی همیشه از نیاز به توافق برای حفظ جریان تجارت فعلی در شرایط برابر حمایت کرده اند.

برای مقامات مهم است که انعطاف پذیر و عمل گرا باشند تا اجازه دهند این صنعت بر اساس حمایت متقابل از دسترسی به بازار و از حرکت منظم مسافران و کارمندان از طریق خشکی و دریای آزاد اطمینان حاصل کنید.

به همین دلیل ، حمل و نقل اروپایی از پیشنهاد کمیسیون برای اجرای موقت این توافق نامه از تاریخ 1 ژانویه 2021 حمایت می کند تا از تغییرات شدید مردم و شرکت ها با هدف پایان دوره انتقالی جلوگیری کند. این میتواند خوب باشد پارلمان اروپا و کشورهای عضو به سرعت با توافق موافقت می کنند.

علاوه بر این ، برای زنده نگه داشتن پیوند دریایی قوی و تاریخی بین انگلستان و اتحادیه اروپا ، که برای رسیدگی به چالش های جهانی حمل و نقل اساسی ضروری است ، گفتگو برای بحث و گفتگو مهم است. رویکرد مشترک سیاست دریایی همچنین در متن گسترده تر IMO ، OECD ، ILO و OMC.

با بررسی برخی از نکات توافق نامه حمل و نقل دریایی ، انگلستان و اتحادیه اروپا ثابت کردند که خدمات بین المللی دریایی بدون توجه به پرچم کشتی یا ملیت اپراتور ارائه می شود. در دسترسی و استفاده از بنادر ، خدمات جانبی ، عوارض بندری ، خدمات گمرکی ، دسترسی به خلبانی ، یدک کشی ، سوخت گیری مجدد ، تأمین ، جمع آوری زباله ، خدمات ارتباطی بین دو طرف برابر خواهد بود و تعهد به لغو یا عدم انعقاد توافق نامه ها یا رزروها برای به اشتراک گذاشتن محموله ، و همچنین مقدمات اقدامات یک جانبه یا اداری وجود دارد. ، محدودیت های فنی و سایر محدودیت هایی که ممکن است محدودیتی پنهان شده باشد یا تأثیرات تبعیض آمیز بر آزادی ارائه خدمات حمل و نقل دریایی بین المللی داشته باشد.

بیشتر حمل و نقل دریایی توسط مقررات بین المللی تنظیم می شود ، اما بسیاری از مقررات و دستورالعمل های اروپایی (به عنوان مثال در مورد کار ، ایمنی ، محیط زیست یا دسترسی آزاد به ترافیک از کشتی های پرچم دار جامعه) وجود دارد که دیگر در انگلستان اعمال نخواهد شد: مجوز کار برای دریانوردان یا سکوهای دریای شمال موضوع بحث در ماه های اخیر در چندین کشور اروپایی. به عنوان مثال نروژ توافق نامه دوجانبه ای را با لندن امضا کرده است برای مدت معینی از برخی اعمال و تعرفه های گمرکی معاف است.

ترافیک کابوتاژ دریایی به صراحت از قرارداد برداشت خارج شده است ، بنابراین از 1 ژانویه 2021 ، کشتی هایی که با پرچم انگلستان یا جبل الطارق پرواز می کنند ، نمی توانند در صنایع ملی کشورهای عضو فعالیت کنند. کاربرد آیین نامه 3577/92 نیز یکسان نیست: در حالی که اسپانیا ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، ایتالیا ، پرتغال و سوئد آن را به طور کامل اعمال می کنند ، بلژیک ، ایرلند ، هلند و ایسلند رزرو پرچم را اعمال نمی کنند و دانمارک و نروژ محدودیت هایی را برای صنایع دستی یا کشتی های خاص در نظر گرفته اند. انگلستان ، قبل از

Brexit ذخیره پرچم را در تجارت کابوتاژ خود اعمال نکرده و اعلام کرده است آنها قصد ایجاد تغییر ندارند.
برای ارزیابی توافق خیلی زود است. به گفته برخی ، این یک پیروزی بزرگ هم برای جانسون و هم برای کمیسیون اروپا است. به گفته دیگران ، توافق برای محدود کردن خسارت در صورت عدم توافق است. در هر صورت ، توافق با توجه به بازار واحد و اتحادیه گمرکی یک گام به عقب است ، زیرا کلیه واردات کالا اگرچه مشمول تعرفه و سهمیه نیستند ، اما باید از تشریفات گمرکی و کنترل های نظارتی پیروی کنند.اگرچه همکاری در امور گمرکی پیش بینی شده است.

با این حال ، نمی توان نادیده گرفت که انگلستان جزیره ای است و بخش حمل و نقل بخش اصلی اقتصاد آن است: 95٪ از کل واردات و صادرات انگلیس و حدود 65 میلیون مسافر از دریا استفاده می کنند و حمل و نقل تقریبا 10 میلیارد پوند به تولید ناخالص داخلی که 240 هزار نفر اشتغال دارد.
Brexit هرگز فرهنگ دریانوردی قوی انگلیس را که همیشه یک موفقیت چشمگیر بوده است ، پاک نخواهد کرد. حمل و نقل انگلیس به رهبری خود مشهور است و یک نقطه شروع برای حمل و نقل جهانی ، نه تنها به دلیل کارآیی آن ، بلکه همچنین به دلیل ظرفیت رقابتی و نوآورانه آن است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *